Powered by Invision Power Board

Pages: (5) [1] 2 3 ... Last »  ( Go to first unread post ) Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Jezelf voorstellen
Proxima
Posted: January 26, 2004 08:07 pm
Quote Post

Rookie
*

Group: Members
Member No.: 25

Ik heb een voorstel. Kunnen we geen sectie maken waarin nieuwe (en eventueel oudere leden) zichzelf kunnen voorstellen als ze dat willen. Ik dacht dat dit ook op het vorige forum stond.
Het is altijd leuk om te weten op wie zijn post je antwoordt, wie welk instrument speelt en bij welke groep...

--------------------
Het is niet omdat iets moeilijk is dat we het niet proberen, het is omdat we het niet proberen dat het moeilijk is... (wijsheid van Proxima van paradekorps DEMO )
PMEmail PosterUsers Website
SnareDroid
Posted: January 26, 2004 08:14 pm
Quote Post

Administrator

Group: Admin
Member No.: 1

Topic verplaatst naar "Nieuwe leden en test forum ", het feedback forum is meer voor site-nieuws

Over mezelf: mijn eerste muzikale ervaring was als kleine bengel bij mijn nichtje die toen in het muziekconservatorium Slagwerk volgde, ik moet toen 5 jaar geweest zijn toen ik voor de eerste keer sticks in mijn handen nam. Zo begon ik in 1993 aan het muziekconservatorium te Oostende ook de opleiding slagwerk onder Walter Vanbecelaere. Ik leerde ook in de Drumband van Chiro Vagadam pfeiferen.

In 1995 was ik oud genoeg om bij toen nog Showband WIK te spelen, ik zou dit 5 jaar doen. In die tijd leerde ik Johan Delacauw kennen en zo het drum corps gebeuren. Toen ik na 5 jaar WIK wat uitgeken was en zoals elke jonge gast iets nieuws wilde proberen stopte ik daar.
Ik ging in 2000 bij de Big Band van de muziekschool spelen, naast mijn individuele slagwerkstudies en samenspelstudies en ging ook piano studeren. Na een jaar in de Big Band te spelen moest ik door educatieve redenen (lees: te veel schoolwerk) dit stopzetten, alhoewel ik dit zeer graag deed.

In 2000 nam ik ook het roer over in de drumband Chiro Vagadam waar ik instructeur werd, een nieuwe uitdaging!
Toch bleek dat niet genoeg te zijn en in 2001 vervoegde ik de "rebellen" van Kameleon Percussie. In 2002 ging Walter Vanbecelaere met pensioen en kreeg ik les van Bart Vanderbeke, daarna van Bjorn de Kock.

Vandaag de dag ben ik zeer veel bezig met Kameleon en het Drum Corps gebeuren. Ik blijf bijleren en in 2004 ga ik bij de New York Skyliners meemarcheren.

--------------------
Stijn Jodts
Forum Admin, PM for questions

1993 - 1995 - Drumband Vagadam: Pfifer
1995 - 2000 - Showkorps WIK: mallets
2001 - 2004 - Kameleon Percussie: All round
2004 - New York Skyliners: Tenor
2004 - dINK: Guest instructor
2004 - 2005 - Showkorps the Flemish Girls: percusion staff
2005 - 2009 - sabbatical
2009 - Black & White Drum Connection: Snare
2009 - ... - Kameleon Percussie: All round
PMEmail PosterUsers WebsiteIntegrity Messenger IMICQAOLYahooMSN
Johan
Posted: January 26, 2004 08:50 pm
Quote Post

Veteran

Member No.: 13

Voor de nieuwe jongens en meisjes hier op het forum (de anderen kennen me al!)
Geboren op 15 juni 1965. M'n eerste stappen als muzikant was in de jaren 1971 bij WIK Oostende.

Het is moeilijk om bescheiden te blijven als je wilt vertellen wie en wat je bent en al gedaan hebt. Weten wat iemand al op z'n kerfstok heeft maakt het misschien makkelijker om je in te passen in z'n leefwereld als we de discussie aanvatten.

Laat me eerst en vooral zeggen dat ik GEEN supermens ben. Toch werkt m'n polyvalente eigenschap vaak tegen me, maar wie me echt goed kent die weet wel beter.

Ik heb toch al aardig wat showband en muziek geschiedenis meegemaakt in dit Belgenlandje. In m'n prille jeugd (12 tot 17 jaar) volgde ik modern jazzdans lessen en versleet m'n broek op de Oostende muziekschool. Was de drumcorps pionier bij uitstek en heb velen besmet met dit heerlijke virus.
Met trots mag ik nog steeds vermelden dat ik de eerste DCI ganger was en dus ook lead soprano speeldde in 1986 bij de toenmalig Canadese kampioen Les Eclipses drum & bugle corps. DCI semi finals 14 de plaats. Ik heb reeds in 1978 al DCI ontdekt en was al begin 1980 tiger jaren op DCW en Drum Corps Europe (toen vanuit U.K.) magazine geabonneerd.

Aan tal van geslaagde projecten heb ik in de 80 en 90tiger jaren en tot op heden meegewerkt en bij tal van korpsen was ik te gast als instructeur. Was medeoprichter en medewerker samen met François Deschacht (corps&band) van "Korpsen" magazine. Ik was 6 jaar lang Drum Corps Holland jurylid (field percussion), Medeoprichter en verantwoordelijk juryteam Drum Corps Belgium, heb tal van clinics georganiseerd, bij een hele reeks korpsen gaf ik les, soms heel kort, vaak ook enkele jaren, waaronder: (staat niet in volgorde)

Jong Amateur Dans Theater (danser, modern jazzdans, jaren 75 tot 80)
Nefertete (danser, modern jazzdans, jaren 80)
Demo (choreografie) 1 jaar
WIK (choreografie, brass & percussie) 3 jaar (was ook muzikant 1971 tot 1984)
West Falia (choreografie, brass & percussie) 3 jaar
Sojobo (percussie) 2 jaar
Muziekkapel der Belgische grenadiers (choreografie)
Muziekkapel van de Belgische marine (choreofrafie)
Meiblomme (choreografie, brass & percussie) 2 jaar
Calypso (choreografie en basis color guard) 2 jaar
Taptoe (choreografie en basis color guard) 2 jaar
Staccato (clinic) 1 dag
Flemish Girls (choreografie) 1 jaar
Fidele Vogelsanger (brass) 1 kamp weekend
Kliek AA (klaroen en traditioneel drumband) 3 jaar
Drumband Blankenberge (percussie) 1 jaar
Coastliners (stichter, percussie) 10 jaar
Kameleon (stichter, percussie, brass) 5 jaar tot op heden
Showkorps St. Martinus Oordegem (choreografie) heden

, .... en wel nog enkele waar ik niet meteen opkom. Beroepshalve speelde ik muziek bij het Belgische leger maar wegens besparingen werd m'n korps ontbonden waardoor ik een ander beroep moest kiezen.

Van alle bovenstaande korpsen is Kameleon momenteel m'n stokpaardje. Met eigen composities behaalden we schitterende resultaten. Sedert het ontstaan in 2001 hebben we in de drie hoogste afdelingen kampioenstitels binnengehaald. Kameleon Percussie bevind zich in de klassieke drumband wereld in Ere afdeling.

Voor de rest, sta ik open voor vragen en opmerkingen maar zelf ben en blijf ik enorm leergierig. Ik probeer m'n jongens dus steeds voor te blijven en als ze met nieuwigheden afkomen op percussiegebied zorg ik ervoor dat ze me niet voorbijsteken .... maar het word moeilijk met al die tegenwoordige plannen van m'n jonge Kameleon gasten met hun toekomstige DCI avonturen. Nu goed, m'n opvolging is verzekerd, dan kan ik andere dingen gaan doen.

Op de muziekacademie heb ik de zowel 10 jarige cyclus klassiek trompet als percussie afgewerkt. Volgde ook 3 jaar klassiek piano en 2 jaar harmonieleer. Ik volg nu hogere graad jazz/lichte muziek, trompet improvisatie in de Oostendse muziekacademie. Speel trompet, freelance in tal van combo's en regelmatig ben ik wel te vinden op jamsessies in blueskroegen. Tijdens m'n studiejaren was ik actief in de Northsea Bigband. De laatste jaren speeldde ik in de bigband van het Oostends Muziekconservatorium alsook in het jazz combo hogere graad.

Verenigingen kunnen dus beroep op me doen om een korte clinic te geven of een korte lessenreeks. Dit in percussie, zowel klassieke drumband als het moderne rudimental (hedendaags Amerikaans) of in brass (éénvormig of showband/drum corps bezetting) of in choreografie zowel modern als klassieke drillpatronen.
Op gebied van colorguard ben ik niet up to date, toch kan ik initiatie les geven aan startende guards en alle basisbegrippen aanleren voor zover ze nog heden ten dage in voege zouden zijn.

Johan

This post has been edited by Johan on July 06, 2006 07:12 am
PMEmail PosterUsers WebsiteMSN
Buzz
Posted: January 27, 2004 12:42 pm
Quote Post

Junior

Member No.: 26

Ik ben Buzz.
Ik ben Limburger. Ik ben sinds mijn 13e lid van een drumband. Daar ben ik begonnen op snare en sinds 2 jaar ben ik bezig op quints. Onze drumband speelt op een erg laag niveau. De uitdaging is volledig weg voor mij en ik ben dan ook van plan om volgend jaar, na het beëindigen van mijn studies op een hoger niveau te gaan spelen. Waar dat zal zijn, weet ik nog niet. Ik ben een behoorlijk benadeelt want in Limburg is er erg weinig te beleven is op het gebied van showbands. En ik woon dan nog in het noorden waar het helemaal erg is. Ondertussen probeer ik zelf mijn niveau op te krikken door veel op het internet te surfen en daar dingen van op te steken. Het is dan ook logisch dat ik me voor een forum als dit laat registreren. Verder bezoek ik zo veel mogelijk taptoe's, wedstrijden en muziekevenementen.
PMEmail Poster
Proxima
Posted: January 27, 2004 07:37 pm
Quote Post

Rookie
*

Member No.: 25

Ik ben dus Proxima,

Ik speel nu al een jaar of 4 trommel bij paradekorps DEMO en ben het levende bewijs dat je niet per sé notenleer gevolgd moet heben om te kunnen spelen laugh.gif

Ondertussen kan ik wel een beetje noten lezen, maar dat is heel heel erg beperkt. Het grote voordeel is dat je je stukken sneller vanbuiten kent om ze dan op straat te kunnen spelen. Het nadeel is dat je fouten die je geleerd hebt er heel moeilijk weer uitkrijgt.

Ik ben eigenlijk maar een middelmatige trommelaar, maar ik doe mijn best het zo goed mogelijk bij te schaven.

Helaas kan ik maar weinig naar de repetitie gaan omdat ik in Leuven studeer. Ik probeer toch 1 keer per week te gaan, in het weekend dus. Normaal had ik willen stoppen voor mijn studies, maar ik kreeg het niet over mijn hart, ik kan DEMO en het trommelen niet missen. sad.gif

--------------------
Het is niet omdat iets moeilijk is dat we het niet proberen, het is omdat we het niet proberen dat het moeilijk is... (wijsheid van Proxima van paradekorps DEMO )
Tjeuten
Posted: January 27, 2004 08:22 pm
Quote Post

Junior

Group: Moderators
Member No.: 9

Hoi, ik ben Mathieu Meulenaere, 20 zomers oud en afkomstig uit Bissegem- Kortijk...maar de meesten kennen me als Tjeuten!

Begon aan mijn muzikale perikels in fanfare Jong en Moedig (Bissegem), maar hield het niet lang uit op die trompet...

Dan lag de muziek een tijdje stil, tot ik opeens Calypso ontmoette tijdens hun eerste winterguard deelname in 1998.
Ik was onmiddelijk verkocht en liep sindsdien mee, eerst 2 jaartjes cymbals en daarna 4-ever hooked on the bassdrum!
Nu lopen we met een keiharde bassline en het is echt fun, voor mij kan niks tippen aan die vriendschap, uitdaging en sfeer!

Verder zit ik ook in het feestcomité, alsook het showcomité van Showband Calypso, waar ik nu ook help met het visuele aspect van showschrijven...

Ook houd ik me meer dan graag bezig met alles wat met pc en multimedia te maken heeft, en volg ik graag alles van het drumcorps-wereldje, waar ik laaiende fan van ben!

Zo, dit weten jullie ook alweer...

meer vragen? surf naar http://users.pandora.be/SCbassline
en bezoek ook regelmatig http://www.showbandcalypso.be waar ik graag een handje toesteek bij onze webmaster, waar nodig.

Tjeuten

--------------------
1998 - 1999 Cymbals Calypso
2000 SCbassline n°2
2001 - 2006 SCbassline n°3
2007 - .... SCbassline n°4

Visual staff Showband Calypso

De meningen die ik post zijn MIJN mening en hoeven niet altijd te kaderen in het belang of de visie van mijn vereniging, laten we daarover duidelijk zijn....
Thomas
Posted: January 28, 2004 12:22 pm
Quote Post

Junior

Member No.: 27

Ik ben Thomas Claesen, ik ben in Oostende en ben 14 jaar JONG...

Mijn muzikale "carrière" begon in de muziekschool... Ooit was ik van plan piano te leren spelen, en startte dus met het eerste jaar notenleer. Ondanks mijn eerste doel van muziekschool koos ik klarinet, maar het lag me niet. Dan besloot ik maar voor percussie te kiezen, wat een goeie keuze was!

In september 2000 kreeg ik mijn eerste les van Wim de Vlaeminck (instructeur Bavikhove). Een vriendin nam me in oktober of november 2000 mee naar "Bandshow" te Oostende, omdat haar broer in WIK speelde. Na Bandshow te hebben gezien besloot ik om lid te worden van Jong WIK (november 2000).

In mei 2001 startte Johan Delacauw (Johan op het forum smile.gif ) Kameleon Percussie en daar was ik dus van de eerste repetitie bij.

Momenteel ben ik geen lid meer van WIK. Ik speel nu voor m'n 4de jaar slagwerk in de muziekschool (M2, 'k heb de lagere graad in 2 jaar gedaan). In Kameleon Percussie ben ik een actief lid, instructeur van de Kameleon Kids en webmaster.

http://www.kameleonpercussie.be

Toekomstplannen: een hele pak voor Amerika, ik begin alvast te sparen en te oefenen! biggrin.gif

--------------------
Thomas Claesen (thomas_claesen@hotmail.com)
* Jong WIK trio tom 2000 - 2002
* Kameleon Percussie 2001 - 2007 (allround), instructie 2008 - heden
* Percussion Unlimited tenors 2006 - 2007, tenor tech 2009
* The Academy tenors 2008 - 2009
* Black & White drum connection tenors en instructie 2009
Dimitri
Posted: January 28, 2004 12:53 pm
Quote Post

Senior

Group: Admin
Member No.: 24

Hallo,
ik ben Dimitri en kom uit Zwevegem. Geboren in 1985 en dus nu al 18 jaar oud.
Ik heb eerst 4 jaartjes muziekschool (slagwerk) gevolgd maar in 1996 zag ik Calypso tijdens hun concert en daarna ben ik lid geworden. Eerst op cymbalen, een heel kort intermezzo op snare en daarna bass-drum, samen met Tjeuten. Sinds een jaar ben ik ook bestuurslid by Calypso.

Momenteel studeer ik Handelsingenieur aan de K.U. Brussel en ik zit daar ook op kot.

Verdere hobby's zijn computeren en luieren cool.gif

Greetz,
Dimitri

--------------------
Bassline Calypso
Nieuw: Bezoek mijn blog op www.dimitriprovoost.be!!

De mening die ik verkondig in mijn posts, vertegenwoordigt niet noodzakelijk de mening van Calypso.
Fleppie
Posted: January 28, 2004 12:53 pm
Quote Post

Freshman
**

Member No.: 22

Hallo allemaal,
Ik ben Floris Schaake maar word meestal Fleppie genoemd, 26 jaartjes inmiddels alweer. Sommige zullen mij wel kennen van andere forums, ik vind het wel leuk om ook de boel in België een beetje te volgen. Ik werk als systeembeheerder, technisch applicatiebeheerder, en als telefoniebeheerder
Mijn muzikale verleden dan....
Begonnen ergens in 1988 bij Jong DAP (Apeldoorn) op een G/D 1 ventiel trompet
In 1994 (geloof ik) naar de S-&Mband DAP over gegaan Eindelijk een normale trompet.
Daar een tijdje rondgelopen, toen kwam er een bigband bij dap ach en dat leek me ook wel leuk. Dus gestopt met lopen, en zittend gaan spelen. Ben dat jaar ook als instructeur bij DAP aan de slag gegaan. 1 jaar later, ben ik teruggekeerd op het veld op Mello.
Het jaar daarna ben ik gestopt alweer gestopt met instructie, werd allemaal wat te druk en ik wou toch wel blijven toeteren.
Toen ben ik nog een jaartje teruggekeerd op trompet en dat was mijn laatste jaar bij de S-&Mband. Daarna ook maar gestopt met de bigband, leuke tijd gehad, maarja even een tijdje rustig aan doen maar.
Tussendoor met iemand nog eenmalig de Woudhuis-Cadets tot leven gebracht.
En toen kwam Streetband SPLASH!!! uitgegroeid tot een aardig bandje. We hebben afgelopen jaar aardig wat optredens verzorgd met Splash.
Sjah en toen kwam het idee om toch nog weer eens het veld op te gaan. Samen met mijn vriendin besloten om dit bij Beatrix' te gaan doen. Helaaaasssss had ik nog weinig keus dus kon niet meer bij de sops, en loop aankomend jaar met een baritone in mijn handen, ook leuk, maar ik hoop toch snel terug naar mijn trompetje te kunnen.
Omdat we het met Beatrix' druk gaan krijgen aankomend jaar hebben we wel moeten besluiten om ook maar met Splash te stoppen, heel jammer, maar ik hoop ooit nog wel terug te keren naar Splash, dus jongens gewoon doorzetten met die club!!!!

Nou dat was hem weer....
Groetjes,
Fleppie

--------------------
1988 - 2070 Toeter blazer
Jong DAP, DAP, Swinging Brass, Splash, Beatrix', ... en alles wat nog komen gaat
PMEmail PosterUsers WebsiteICQMSN
Steve
Posted: January 28, 2004 01:41 pm
Quote Post

Junior

Member No.: 21

Hallo,

Ik ben Steve Desnerck, 23 jaar en bezeten van percussie!

In mijn kinderenjaren ben ik veel naar Bandshow geweest en veel optredens gezien van WIK.

Sinds mijn 17de ben ik actief bezig met percussie. Mijn eerste vereniging was WIK. Een maand nadat ik bij WIK begon werd ik al lid van een 2de vereniging! Dit is Harmonie Muzikale Kring Spoor Oostende.

Na ongeveer anderhalf jaar bij de JONG WIK de basis van het trommelen te hebben geleerd daar dan gestopt.

In januari 2003 dan lid geworden van Kameleon Music & Dance. Nu in 2006 ben ik nog altijd lid van MKS en Kameleon. Het is bij beide verenigingen leuk en zijn zeer verschillend. Het enige wat beiden gemeen hebben dat ze muziek spelen!

Bij Kameleon hebben we het trio Thomas, Maarten en Kenny. Dé 3 drum corps freaks van Kameleon. Ikzelf ken daar niet veel van. Vind het wel eens leuk om dat te zien op dvd of tijdens DCE. Maar om er hele dagen mee bezig te zijn? Neen dank u!

In 2005 zag ik voor het eerst een Amerikaans drum and bugle corps. Dit was The Concord Blue Devils te Kortrijk. En begin van zomer 2006 zag ik dan The Glassmen in Meerhout.

Mijn droom is om met Kameleon te marcheren en dit in een soort van showkorps/drum and bugle corps uniform. Enkele cadensjes zou ik ook graag willen spelen.

Ik heb geen favoriet drum and bugle corps. Maar vind Top Secret Drum Corps wel goed. Wat een snareline en mooie show!

Steve

Groetjes

Steve

This post has been edited by Steve on August 15, 2006 04:56 pm
PMEmail PosterYahooMSN
Jeffrey
Posted: January 28, 2004 07:25 pm
Quote Post

Veteran

Member No.: 7

Jupse

Ik ben Jeffrey, ze noemen me ook wel Jef,jefke, den Jef. Ik ga nu nie m'n hobby's beginnen op te noemen. Ik zal me beperken tot de muzikale kant.

Toen ik klein was en drumbands zag, wou ik dat ook altijd doen. De microbe had me te pakken en één jaar later stond ik zelf achter een snare. Ik speelde bij de drumband van de koninklijke harmonie Sint Cecilia Oedelem. Na ruim zes jaar schakelde ik over op de Basedrum. Dit kwam door het feit dat we gewoon zonder zaten. Het was immers een komen en gaan in de drumband. Daar heb ik dan ook de beginselen van trommelen geleerd evenals het lezen van partituren. Je moet weten dat ik voordien al drie jaar notenleer gevolgt had. Desondanks m'n goeie punten deed ik het niet graag. Ik wou liever het ritmische gedeelte doen, dat sprak mij aan en niet die nootjes. De laatste jaren speelde ik ook nog trio. Het is tof als je verschillende instrumenten kan spelen. Dan ben ik ook nog een tijdje instructeur geweest, weliswaar zonder ervaring als instructeur dan. Je kent da welen nieuwe stukken aanleren en een beetje techniek bijleren aan de jongere gastjes, meer was het ook niet

Ondertussen werd ik ook lid van de Koninklijke Speelschaar SFX uit Brugge. Wuaw zo'n bende had ik nog nooit gezien, 100 man. Het eerste seizoen was een knaller van formaat, stoeten en taptoes, maar concerten. Schitterend gewoon.
Ik was gewoon om bij de vorige harmonie maar drie uitstappen in een jaar te doen. Dit kwam door het feit dat de harmonie meer concert gericht was.

Uiteindelijk na acht jaar lid te zijn geweest ben ik er gestopt. Ik wou iets nieuws, iets anders. Zo ben ik bij The Marching Drums gekomen. Met de bagage die ik in die jaren verzameld heb, wil ik nu samen met hen verder bouwen aan een toekomst. We zijn een beginnend schowkorps die de alle hulp kan gebruiken. We staan bijlange niet zover als Calypso, Drumspirit, kameleon, WIK. Dit zijn dan ook grote voorbeelden voor ons.

De wedstrijd voor schowkorpsen heeft tot een goed resultaat voor ons geleid. We hadden nooit durven dromen om derde te worden na Dumspirit en calypso. Die derde plaats is een richtlijn. Het was de eerste editie dus in 2004 zullen er bijkomen en waar staan we dan. Er staat nog zer veel werk voor de boeg. Zweven doen we zeker niet en het zou nie terecht zijn ook. Je mag wel fier zijn over het resultaat maar dat zegt niet alles.

Ziezo dat is zo'n beetje mijn muzikale geschiedenis.

Greetz

This post has been edited by Jeffrey on August 15, 2006 08:27 pm

--------------------
1995-2003: snare/bassdrum/instructeur drumband harmonie sint-cecilia Oedelem
2002-2009: bassdrum/snare/instructeur Speelschaar SFX Brugge
2003-2005: snare/tenor Showkorps The Marching Drums Zarren
2005-2007: all round Kameleon
2008: snare/bass Drumspirit
2009: snare WIK Oostende
The_dINk
Posted: January 28, 2004 10:00 pm
Quote Post

Freshman
**

Member No.: 15

Hello

Mijn naam is Dennis, 22 jaar. Als 'k zo'n 8 jaar jong was heb ik mijn eerste trommellessen genoten bij de scoutsharmonie St.-Leo te Brugge. Ik heb daar 12 te gekke jaren gekend onder leiding van Dirk Vlaeminck. Men kan zeggen dat we toch samen waren uitgegroeid tot een mooie drumband in 1ste klas (Fedekamwedstrijden). Toen ben ik er door omstandigheden uitgetreden en ben ik lid geworden bij showkorps WIK, waar ik een jaar quint heb gespeeld. Dat was voor mij totaal iets nieuws, en heb er dan ook op heel korte tijd veel bijgeleerd, quint, DCI (voordien praktisch nog nooit van gehoord), shows lopen enzovoort! Na een jaar gespeeld te hebben bij WIK heb ik de kans gekregen om een "eigen" drumband te leiden uit Blankenberge. Deze heb ik dan ook met beide armen gegrepen. De drumband is eind 2002 ontstaan uit de K.Blankenbergse Harmonie (werkt nog steeds onder de harmonie). Onder de nieuwe naam "dINk" zijn we nu 1.5 jaar bezig, ondertussen 25 man sterk waaronder de sectie "mini-dINK" van 10 jongelingen. Tot slot ben ik gastinstructeur bij de drumband van de Beernemse harmonie en geef ik er 1 maal per maand les.

greetz

The_dINk

--------------------
1989-2001 Drumband Scoutsharmonie St.-Leo Brugge
2001-2002 Showkorps WIK Oostende
2002-heden Drumband dINk Blankenberge
2006 Drumband dINk Nationaal kampioen in 1ste afdeling

Drumband dINk, Just Doing Our dINk!!!
drummy
Posted: January 30, 2004 02:35 pm
Quote Post

Junior

Member No.: 3

Hey,

Ik kon niet wegblijven. Me noemt mij luc of bij mijn niknamne drummy ben momenteel 41 jaar en heb in mij laatste job al 18 jaar ervaring. Gestart op 8 jarige leeftijd bij de toenmalige harmonie concordia in ledeberg bij de heer staes voormalig chef klaroen bereden wapens (ofzoiets) duitsland. In verschillende drumbands gespeeld tot mijn 18 en toen in het leger. Stilgelegen tot 1984 en terug gestart in de ghent marching band als drummer in 1985 als noodzaak overgestapt op de bass drum en in 1986 verzocht om DM te worden van die band. in 1992 overstap naar engeland om lessen en cursussen te nemen, daar ook 2 jaar verbleven om ervaring op te doen in de militry bands en burgerbands. Door persoonlijke omstandigheden terug naar belgie gekomen in 1995 en mij aangesloten bij the red hackle pipe band. sedert 2000 verzorg ik workshops voor DM en probeer ik mijn ervaring als Drill instructor en Marchingdisplay te delen met de belgishe harmonieen of drumbands. is er een band die mij nodig denkt te hebben steeds tot hulp bereid. en in detail is dit allemaal te lezen op www.lucclaus.be

See You

--------------------
DM Luc Claus Caber Feidh Pipe Band.
Forum Moderator, PM for questions
gerard
Posted: January 30, 2004 07:05 pm
Quote Post

Junior

Member No.: 23

Hoi.
Ik ben Gerard Stuurman wonend in dordecht zuid holland.
Geboren op 26 december 1969.
Vanaf 1978 heb ik mijn muzikale opleiding gevolgd bij Jong Jubal vanwaar ik eind 1986 ben overgestapt naar de senoiren (jubal).
Hier heb ik tot 1990 bij het slagwerk gelopen(tenor)waarna ik mijn eigen wwer met de jeugd ben gaan bemoeien (van 1990 tot 2000)
Daarna drie jaar rust en nu actief als drummer bij de jd's bigband en nog steeds actief drumcorps volger (nationaal en internationaal)
PMEmail Poster
Johan
Posted: January 30, 2004 08:25 pm
Quote Post

Veteran

Member No.: 13

Dordrecht hé Gerard !

Johan wink.gif
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic Options Pages: (5) [1] 2 3 ... Last » Reply to this topicStart new topicStart Poll