Powered by Invision Power Board

Pages: (5) « First ... 3 4 [5]   ( Go to first unread post ) Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Jezelf voorstellen
Sille
Posted: February 21, 2008 05:52 pm
Quote Post

Freshman
**

Group: Members
Member No.: 232

hey gilles,

blij je langs deze weg nog eens te horen wink.gif

Grts sille

--------------------
1997-2005 : Jong Wik (spelend lid -> trompet)
1999-2007 : Willen Is Kunnen Oostende
2005-2007 : Jong Wik (instructie)
2008-....... : Showband Calypso
PMEmail Poster
dudo
Posted: February 21, 2008 05:59 pm
Quote Post

Senior

Member No.: 197

welkom jaargenoot

hoop dat je hier veel plezier mag hebben en ier en daar iets bijleerd é

--------------------
DUrnez DOmien

DrumSpirit 2002-2008 Pit percusie
DrumSpirit 2008-2... Front Ensemble

KF De RidderJanszonen 2006-... snare

Jeugdorkest Die Brugh 2007-.... slagwerk

Alles wat ik post gaat over mijn mening en heeft niets te maken met de vereniging waarin ik speel
PMEmail PosterUsers WebsiteMSN
Tica Busca
Posted: October 22, 2008 07:22 pm
Quote Post

Freshman
**

Member No.: 334

Even voorstellen...

Mijn naam is Eva en ik ben 24 jaar.

Mijn muzikale carrière begon in het 2e leerjaar. Toen ging ik naar de experimentele muziekschool: blokfluit dansen en notenleer samen. Een jaar later ging ik naar de 'gewone' muziekschool. Ik koos voor piano in de muziekschool en deed al mijn jaren uit tot en met hogere graad, maar de motivatie was naar het einde toe al zeer laag en mijn speelniveau is dan ook niet bijster hoog.

Ondertussen was ik ook naar het trommelkorps van de plaatselijke harmonie getrokken, want mijn broer en zus waren mij al voorgegaan. We kregen les van de dirigent van de fanfare. Hij leerde ons de marsen op gehoor aan (geen noten lezen!) en zodra we dat konden, kregen we geen repetitie meer... huh.gif Het trommelkorps kende dus een groot verloop want er was niemand die gemotiveerd bleef om enkel maar op uitstap efkes de marsen te trommelen. Tegen het middelbaar hield ik er ook mee op, maar ondertussen bleef ik wel in de harmonie omdat ik bas speelde op keyboard.

De fanfare viel telkens zonder trommelaars zodra ze 12-13 jaar werden, de aangetrokken leraar (ook een gewone liefhebber) deed nog steeds niet veel meer dan marsen aanleren. Mijn jongere broer was ondertussen gestart. Hij heeft echter een licht mentale handicap en om hem te steunen begon ik mee te gaan naar de repetitie. Thuis oefende ik met hem. Zo kreeg iik de smaak van het lesgeven langzaamaan te pakken.
Toen de leraar er mee op hield (2004-2005) nam ik de groep eventjes over, want er was net gestart met een groepje nieuwelingen. Ik vond dat zeer moeilijk: de meesten konden helemaal geen noten lezen (ook niet bij de 'gevorderden'), er was geen lesmateriaal en de trommels waren ook maar in erbarmelijke staat. Het bestuur zocht ondertussen naar een geschoolde percussionist om deftig les te geven. Die werd even later gevonden. Hij bracht lesmateriaal mee, de knowhow om notenleer te geven, kennis van zaken.... Met de handvol overgebleven gevorderden kon hij goed overweg, met de nieuwelingen had hij het moeilijk (te jong, te energiek). Dat beterde mettertijd, maar door zijn drukke agenda kwam hij uiteindelijk meer niet dan wel opdagen. Stiptheid was niet zijn sterkste kant... dry.gif

Dan komen we uiteindelijk bij de huidige situatie. Ik ga nu naar de muziekschool voor het derde jaar slagwerk. Ik geef bij gebrek aan instructeur uiteindelijk de les aan:
Een achttal gevorderden
Een zestal halfgevorderden
Een achttal nieuwelingen

Als je dat samentelt zijn we met 22. Dat is een aantal die we in onze simpele dorpsharmonie nog nooit hebben gehad. We staan op een cruciaal punt: welke richting gaan we uit... Marsen aanleren en voor de rest nikske? Of verder gaan: instrumentarium uitbreiden, werken aan uniform, werken aan marcheertechniek, elke trommelaar uitdagen om beter en beter te worden?

Om die reden surf ik zoveel mogelijk rond op zoek naar inspiratie. Iets waar we met onze bende naar toe kunnen groeien.

Bijvoorbeeld: vorige zondag zijn we met z'n allen gaan kijken naar de Vlamo wedstrijd in Wevelgem. Voor velen onder ons was het de eerste keer dat we een ANDER drumkorps/showkorps aan het werk zagen... rolleyes.gif

This post has been edited by Tica Busca on October 22, 2008 07:23 pm
PMEmail Poster
dudo
Posted: October 23, 2008 01:19 am
Quote Post

Senior

Member No.: 197

welkom

Hopelijk vind je de ideale oplossing voor je probleem.

--------------------
DUrnez DOmien

DrumSpirit 2002-2008 Pit percusie
DrumSpirit 2008-2... Front Ensemble

KF De RidderJanszonen 2006-... snare

Jeugdorkest Die Brugh 2007-.... slagwerk

Alles wat ik post gaat over mijn mening en heeft niets te maken met de vereniging waarin ik speel
PMEmail PosterUsers WebsiteMSN
Carlo
Posted: October 26, 2008 08:15 pm
Quote Post

Junior

Member No.: 66

Verrek. Nu zit ik al jaren op dit forum, en kom er nu pas achter dat ik mijzelf niet eens heb voorgesteld. Schande schande. Bij deze zal ik het goedmaken, oftewel mijn levenshistorie. Lees, huiver en huil ......

Ik ben Carlo de Groff. Voor de ingewijdenen "KAK". Vraag me niet waarom. Die naam heb ik al sinds m'n jeugd, en dat is al een tochie terug. Geboren op 7 maart 1966, dus een ouwe bok (voor velen toch).

Vanaf m'n 6e levensjaar aktief in de muziek. Begonnen op marstrommel (zoals dat toen nog heette). Dit bij een plaatselijke drumband- en majorettenvereniging. Na 2 jaar overgestapt naar de drumband van de plaatselijke harmonie, omdat ik dan naar de muziekschool kon. Dit heb ik gedaan tot m'n 16e jaar.

Toen ik een jaar of 12 was zag ik voor het eerst de "Beatrixband"(ja, zo heette vroeger "Beatrix" Drum- & Bugle Corps). Het virus was gepland, en kon gaan groeien. Op m'n 16e jaar overgestapt naar Showband "Axel" (toen Nederlands Kampioen KNFm), waar ik meer info ook kreeg over drumcorps. Tussendoor heb ik de muziekacademie van Eeklo gevolgd. Nog ouderwerts, oftewel je moest alles kunnen. Pauken, Mallet, Drumstel en Snaredrum. M'n 1e jaars examen op mallet was de "Sabeldans". Leuk als binnenkomer.

Vanaf m'n 18e jaar ben ik betrokken geraakt bij de oprichting van "Sas van Gent", waar ik nu nog steds deel van uitmaak. In die tijd ook les gegeven aan diverse slagwerkgroepen, varieërend in stijl van corps style tot meer pasveer/advendo stijl tot zelfs gewoon drumband. In die tijd ben ik ook begonnen om zelf muziek te gaan schrijven. Eerst slagwerk, en later ook voor blaasgroepen. Niet te moeilijk, maar wel herkenbaar, want dat is en blijft mijn motto. "Jan met de Pet" moet begrijpen waar je mee bezig bent.

Ik heb nooit in een drumcorps gespeeld, alhoewel ik het al wel sinds begin jaren '80 volg. Ik heb 1 keer een open dag van Juliana bezocht, met de gedachte om er misschien eens een jaar in de pit te gaan spelen. Toen ik er echter achterkwam dat ik daar heel weinig zou leren, daar de toenmalige instructeur geen noten kon lezen, heb ik daar maar voor gepast. By the way, ik heb begrepen dat er nu wel een echte instructeur staat. Is dus niet negatief bedoeld voor het huidge Juliana. Ook heb ik serieus zitten denken om eens een seizoen bij "Blue Wave" te gaan spelen (jaren '80), maar dat is er nooit van gekomen. Werk en een gezin waren 2 zware struikelblokken hiervoor.

Verder valt er weinig over mij te zeggen. Mocht je ooit ergens de kreet tegen komen "oud, kaal en niet normaal", reken er dan maar op dat ik in de buurt ben.

En als je me vraagt, op wel instrument ik mij het meeste thuisvoel: De Bassdrum!!!! Het lekkerste heb ik gespeeld in de bassline van SAS, toen we met 3 waren, medio 1998/2001. Toen swingde we elk optreden van hot naar her.

This post has been edited by Carlo on October 26, 2008 08:22 pm
PMEmail Poster
Coen G.
Posted: October 29, 2008 02:42 pm
Quote Post

Rookie
*

Member No.: 333

hey Kakkie,

Je bent heel showband Kloortje vergeten wink.gif
PMEmail Poster
Carlo
Posted: October 29, 2008 07:45 pm
Quote Post

Junior

Member No.: 66

Nou nee. Dat is 1 van die clubs waar ik les aan gegeven heb. Dat ik constant mee moest spelen (in moest vallen) was wat anders. Werd er altijd voor betaald. Na de bekeuringen bleef er echter nooit veel over. laugh.gif
PMEmail Poster
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Topic Options Pages: (5) « First ... 3 4 [5]  Reply to this topicStart new topicStart Poll