| Belgian Marching Arts Forum (BMAf) |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
|
|
![]() ![]() ![]() |
| SamR |
Posted: October 29, 2009 10:01 pm
|
|
Rookie ![]() Group: Members Posts: 2 Member No.: 405 Joined: October 29, 2009 |
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar bedrijven die showkorps kostums maken op maat. In belgië of nederland maakt niet uit. Het probleem is dat ik er zeer weinig vind op internet. Hebben jullie als ervaren personen in de 'showkorps werelden' een antwoord op mijn vraag? Het ontwerp enz. werd alreeds getekend. Ik ben enkel opzoek naar bedrijven die dit ontwerp kunnen uitvoeren. (ps: ik las een tip van contacteer een persoon van Calypso) Deze optie werd al opgeschreven. Mvg Sam Rogiers |
| Sem |
Posted: October 30, 2009 07:54 am
|
|
Senior ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 300 Member No.: 182 Joined: October 28, 2006 |
Inderdaad, onze voorzitter werkt voor textiel bedrijf die zijn kleren hoofdzakelijk laat maken in de Lagere loonlanden zoals Tunesië en zo.
Wij hebben altijd onze kostuums en stoffen via hem aangekocht. Ook andere korpsen hebben al gebruik gemaakt van zijn werk. Groetjes Sem -------------------- < wat ik zeg is mijn mening en niet dat van mijn korps >
1999-Heden Showband Calypso (saxofoon, bariton, contra) 2010 Kidsgrove scouts - Contra ... |
| SamR |
Posted: October 30, 2009 12:23 pm
|
||
|
Rookie ![]() Group: Members Posts: 2 Member No.: 405 Joined: October 29, 2009 |
Zou het mogelijk zijn om via mijn mail adres zijn gegevens te krijgen? Bedankt! samrogiers1@hotmail.com |
||
| Johan |
Posted: November 05, 2009 09:21 am
|
|
Veteran ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 1418 Member No.: 13 Joined: January 25, 2004 |
Enkele dames optrommelen en eventueel een naaister zoeken die confectie doet.
Bij SMO hebben ze alles in eigen beheer gemaakt, bij Jubal ook, bij ons vroeger Coastliners ook. Misschien willen ze bij die korpsen wel iets ondernemen? Wie weet? Of informatie geven. Een uniform moet je echt op maat maken om mooi te staan. Je kan niet zomaar aan de andere kant van de wereld met de beste bedoelingen een uniform laten maken. Als je wilt dat het mislukt en voor wie je een large besteld hebt en het is een extra large of een extra small als het een small moest zijn ..... dan heb je pech. In de textiel werken we ook met nummers, ik heb bvb van hemd een 52. Maar als het om Large of X-large gaat, dit verschilt van merk tot merk. Ik ken wel een aantal korpsen die hun uniformen via via bestelden, werden kant en klaar geleverd maar eigenlijk is het niet om aan te zien. 't zijn geen uniformen maar bij sommigen eerder pattatenzakken. Dat heb je wanneer een uniform niet op je eigen maat gemaakt is of dan toch niet gepast en aangepast is alvorens de totale afwerking met een kleermaker(ster) die er iets van kent. Wij hebben zelf een textielwinkel en de dameskledij die binnenkomt, zelfs de polo's en t shirts van de merken B&C, Fruit of the Loom, Gildan, als je de verschillende merken van dezelfde maat gaat op elkaar leggen dan zijn er verschillen. Dus, ik wil je maar waarschuwen, pas op van die goedkope landen. Wil je alles zelf onder controle, kies dan zelf je stof, laat je uniformen op maat passen, Zoek rustig weg wie je kan helpen. DINK heeft uniformen gekocht van een ander korps die gestopt is, misschien hebben zij wel iets liggen om te starten? Of is er wel ergens een korps die wat verkoopt! Een echte uniformfabriek, dat kost echt handenvol geld, zonder kepie kan je al vlug aan 1000 euro zitten voor 1 enkel uniform. Johan |
| Sammy |
Posted: November 05, 2009 12:10 pm
|
![]() Junior ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 153 Member No.: 219 Joined: November 14, 2007 |
Wij laten onze uniformen ook zelf maken op maat... door een grootmoeder. We kopen zelf onze stoffen aan (krijgen daarbij nog eens korting) en ze maakt ze met heel veel plezier en passie. Prachtig resultaat qua qualiteit en afwerking!
Voor de prijs die Johan aangeeft kan je op deze manier algauw 60/70tal uniformen maken, in ons geval dan toch. Het is natuurlijk ook te zien uit hoeveel stukken je uniform bestaat. Dus zoals Johan zegt... trommel enkele vrouwtjes op ;-). Goedkoopst en je kan ze maken zoals je zelf wil. Ik geloof dat Drumspirit hun vorig uniform verkoopt... informeer daar eens, www.drumspirit.be. Sammy |
| Sem |
Posted: November 06, 2009 03:25 pm
|
|
Senior ![]() ![]() ![]() ![]() Group: Members Posts: 300 Member No.: 182 Joined: October 28, 2006 |
Wij hebben ook onze eigen kostumering, waar de kostuums telkens op maat worden afgewerkt. Maar onderandere de stoffen en dergelijke zijn via de lagere loon landen verkregen. Hoe dat hele textiel proces bij ons in elkaar zit weet ik niet precies, daarom is contacteren de boodschap. Maar ik denk wel dat het voordeliger is om het grootste werk in verdere landen te laten doen, maar zoals johan zegt, de maat is bij iedreen anders dus kan dat dan worden bijgewerkt door enkele vrouwen (of mannen die goed weg kunnen met naald en draad).
veel rondvragen en dergelijke is de boodschap, zeker niet bij het eerste aanbod blijven hangen en toe zeggen. De kat uit de boom kijken en dan vindt je wel iets! Sem -------------------- < wat ik zeg is mijn mening en niet dat van mijn korps >
1999-Heden Showband Calypso (saxofoon, bariton, contra) 2010 Kidsgrove scouts - Contra ... |
| bari |
Posted: November 14, 2009 05:10 pm
|
|
Freshman ![]() ![]() Group: Members Posts: 23 Member No.: 84 Joined: January 12, 2005 |
Of je kan 2e handsbroek dragen, er is altijd wel een corps die zijn kleren weg maakt.
|
|
![]() ![]() ![]() |